Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Co słychać w Nowohuckim Pogotowiu Szyldowym?

Nowohuckie Pogotowie Szyldowe jest propozycją dla właścicieli i dzierżawców sklepów oraz punktów usługowych, którzy przystosowują swoje szyldy i okna wystawowe do wymogów zawartych w uchwale o Parku Kulturowym Nowa Huta. Już od ponad miesiąca przedsiębiorcy korzystają ze wsparcia NPS, które do końca roku będzie prowadzone w formie dyżurów stacjonarnych, telefonicznych oraz mailowych.

Fot. Nowohuckie Pogotowie Szyldowe

Na czym polega wsparcie, które możne uzyskać w ramach działalności Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego?

Jednym z działań jest prowadzenie Punktu Informacyjnego dla właścicieli i dzierżawców sklepów oraz punktów usługowych, a także dla administratorów budynków, w których te lokale się znajdują.

Projektanci i eksperci NPS oferują następujące wsparcie:

  • doradzą, jakie zmiany należy wprowadzić w wyglądzie okna wystawowego, aby było zgodne z przepisami
  • pomogą zaplanować wygląd szyldu, witryny i nośników reklamowych, aby przyciągały klientów
  • pomogą wybrać potrzebne do tego trwałe i niedrogie materiały
  • wskażą, jak uzyskać niezbędne pozwolenia w przypadku montażu szyldu na ścianie budynku.

W środowe wieczory na dyżury ekspertów i projektantów Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego do Domu Utopii na osiedlu Szkolnym przychodzą przedsiębiorcy z pytaniami związanymi z przystosowaniem szyldu lub wystawy do wymogów Uchwały o PKNH oraz – ze względu na bliską perspektywę zakończenia okresu dostosowawczego – do uchwały krajobrazowej.

Eksperci odwiedzają także przedsiębiorców w ich lokalach, aby na miejscu doradzić, co należy pilnie zmienić oraz co warto zrobić, by podnieść estetykę i dostępność witryny.

Pytania i obawy dotyczą najczęściej odsłonięcia szyby wystawowej, która dotychczas była zasłonięta reklamą, powtarzalności nazwy przedsiębiorstwa na tej samej witrynie, dostosowania oświetlenia, kolorystyki czy eksponowania treści reklamowych. Na te i wiele innych wątpliwości można znaleźć odpowiedź podczas dyżurów NPS.

Zdarza się, że to eksperci Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego kontaktują się telefonicznie z przedsiębiorcami, aby podnosić świadomość na temat obowiązujących przepisów. Część nowohuckich przedsiębiorców jest wykluczona cyfrowo, co uniemożliwia między innymi przesyłanie materiałów drogą elektroniczną – wtedy przedsiębiorcy otrzymują materiały w wersji drukowanej.

Wyzwaniem jest nie tylko przystosowanie wystawy czy szyldu do standardów PKNH. Dla wielu przedsiębiorców cenna jest pomoc przy sporządzaniu i wysyłaniu wniosku o wydanie opinii plastycznej lub konserwatorskiej. W Punkcie Informacyjnym NPS można uzyskać pomoc w skompletowaniu i wysłaniu dokumentów.

Poza działalnością Punktu Informacyjnego, w ramach realizacji zadania publicznego w zakresie rewitalizacji pod nazwą „Nowohuckie Pogotowie Szyldowe” powstaje filmowy zapis zmian w wyglądzie sklepów i punktów obsługowych na terenie Parku Kulturowego Nowa Huta oraz publikacja elektroniczna. Będzie to inspiracja dla przedsiębiorców do wdrażania zmian oraz dla mieszkańców, by spacerowali po Nowej Hucie szlakiem ciekawych wystaw i szyldów. Zostaną opracowane i wykonane wystawy i szyldy dla trzech przedsiębiorstw, które zgłosiły chęć współpracy z Nowohuckim Pogotowiem Szyldowym.

Jak skorzystać z pomocy Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego?

  • mailowo, pisząc na adres: pogotowieszyldowe@gmail.com
  • telefonicznie, codziennie, w godz. od 14.00-18.00, dzwoniąc pod numer telefonu 730 530 196
  • osobiście, przychodząc na konsultacje w każdą środę, w godz. 18.00-20.00.

Konsultacje odbywają się w Domu Utopii – Międzynarodowym Centrum Empatii (os. Szkolne 26a). Więcej informacji o NPS można uzyskać na profilu w mediach społecznościowych TUTAJ.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Michał Kmiecik
Podmiot publikujący: Rewitalizacja
Data publikacji: 2021-11-16
Data aktualizacji: 2021-12-21
Powrót

Zobacz także

Znajdź